Blogberichten

Technische problemen oplossen.

De motor van deze Volvo XC90 kreeg te warm en chauffeerde soms. Radiator, thermostaat en andere onderdelen van het koelcirquit gecontrolleerd, nergens gebreken te vinden, of toch wel, toen we als laatste de waterpomp uitbouwden zagen we dit resultaat, zie foto. Het schoepenwiel van de waterpomp die de koelvloistof moest rond pompen was van kunststof en was gebarsten en draaide door op de as die wordt aangedreven door de distributieriem. In een garage waar deze Volvo vroeger onderhouden werd hadden ze destijds, slechts 56.000km geleden een distributieriem vernieuwd samen met waterpomp en toebehoren. De onderdelen waren echter van minderwaardige kwaliteit waardoor dit probleem ontstond. Zo zie je maar dat het heel belangrijk is originele onderdelen te laten monteren op uw auto en niet te kiezen voor aftermarket onderdelen die soms goedkoper zijn maar zeker dezelfde kwaliteit niet bieden. Op de foto zie je naast de defecte waterpomp ook een nieuwe originele Volvo-waterpomp. Men ziet als snel dat daar het schoepenwieltje van metaal is. Normaal gaat een goede originele waterpomp meer dan 180.000km mee.
Garage JoMoCars, Uw Volvo-specialist, centraal gelegen tussen Deinze, Tielt, Aalter en Waregem, steeds dichtbij. www.jomocars.be, tel 051/63.48.46 of mail naar info@jomocars.be

XC90 waterpomp.jpg